dilluns, 3 de novembre del 2014

DEL DEBAT...

Síntesi de format docent: per als qui optem per l’aprenentatge col.laboratiu i el treball per projectes en un currículum obert és molt interessant l’exercici que produeix esta dinàmica i la      seua aplicabilitat per al context esmentat, doncs em sembla una excel·lent materialització de “aprendre a aprendre”. Unit a este “entrecomillat” destaque d’esta experiència que moure’s en la decodificació d’instruccions en un àmbit de Tic té el seu “intríngulis” i, per tant, em situa que este aspecto requereix d’una reflexió i preparació seriosa prèvia a realitzar quan s’hi treballe amb els alumnes. L’utilització de l’esquema de Toulin ha estat tot un descobriment per la efectivitat amb que ajuda a estructurar les intervencions i a continuar el fil conductor sw la participació, la qual cosa serà un element d’efectivitat per a l’alumne.
D’altra banda, la utilització i aportació de la documentació junt amb el conjunt d’activitats i passos del debat, estimula un aprenentatge significatiu tan i com estem convençuts deuen  propiciar en l’escola. 
Destacaria les intervencions de Nora Hernández per la correcta utilització de les claus que se’ns donen per al debat i….a per les seues interesants aportacions.


Síntesi de continguts: com a síntesi de conjunt considere que s’ha produït coneixement orientat a l’acció per com ha estat d’efectiu el procés que es produeix mitjançant els colors, les distintes posicions, l’exercici de “posar-se en el lloc de”, les idees subratllades i remarcades.....fem gestió del coneixement. 
I sobre els continguts propis de cada banda, malgrat defensar amb voluntat les posicions recomanades, se’ns escapa la idea de que ambdues posicions estan condemnades a trobar-se fugint d’extrems bipolars. Hem vist que “la tecnologia és essencial dins el nostre context social i també ho ha de ser dins de l’aprenentatge” al generar resultats molt positius com serien la metodologia més dinàmica i el major rendiment pedagògic.
S’insisteix el la accepció de que “la tecnologia és un transmissor del coneixement” i que “l’ordinador permetrà un aprenentatge creatiu i significatiu quan proporcioni  experiències”; també que “les tecnologies aporten  beneficis i permeten donar una millor resposta a les necessitats però no són una eina és”. Esta nova visió fa que canvien els rols del mestre que passa a ser un guia que t’ajuda a reconèixer com  t’agrada aprendre i la manera de funcionar que té la teua ment i et facilita els recursos i la tecnologia per a que puguis accedir al coneixement que ha elegit aprofundir...és l’alumne qui elegeix el que vol aprendre i com ho vol aprendre.

Evaluació de participació:
Destacaria les intervencions de Nora Hernández per la correcta utilització de les claus que se’ns donen per al debat i a....... per les seues interessants aportacions.
La experiència m’ha resultat doblement estimulant pel contingut referent a la assignatura  i, sobre tot, per la curiositat que m’anava produint i que em portava a veure la seua aplicació en la forma amb la que pot utilitzar en la docència. Potser no he compartit estos aspectes amb els companys, doncs pensava que amb això m’allunyava del “fil”, però fent ara la síntesi personal pense que hauria estat allò més útil.
En resum: “digues-me quelcom i ho oblidaré; ensenya’m quelcom i ho recordaré; però fes-me partícip de quelcom i aleshores ho aprendré”


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada