Síntesi
de format docent: per als qui optem per l’aprenentatge col.laboratiu i el treball
per projectes en un currículum obert és molt interessant l’exercici que
produeix esta dinàmica i la seua
aplicabilitat per al context esmentat, doncs em sembla una excel·lent
materialització de “aprendre a aprendre”. Unit a este “entrecomillat” destaque
d’esta experiència que moure’s en la decodificació d’instruccions en un àmbit
de Tic té el seu “intríngulis” i, per tant, em situa que este aspecto requereix
d’una reflexió i preparació seriosa prèvia a realitzar quan s’hi treballe amb els
alumnes. L’utilització de l’esquema de Toulin ha estat tot un descobriment per
la efectivitat amb que ajuda a estructurar les intervencions i a continuar el
fil conductor sw la participació, la qual cosa serà un element d’efectivitat
per a l’alumne.
D’altra banda, la utilització
i aportació de la documentació junt amb el conjunt d’activitats i passos del
debat, estimula un aprenentatge significatiu tan i com estem convençuts
deuen propiciar en l’escola.
Destacaria les
intervencions de Nora Hernández per la correcta utilització de les claus que
se’ns donen per al debat i….a per les seues interesants aportacions.
Síntesi
de continguts: com a síntesi de conjunt considere que
s’ha produït coneixement orientat a l’acció per com ha estat d’efectiu el
procés que es produeix mitjançant els colors, les distintes posicions,
l’exercici de “posar-se en el lloc de”, les idees subratllades i
remarcades.....fem gestió del coneixement.
I sobre els continguts
propis de cada banda, malgrat defensar amb voluntat les posicions recomanades,
se’ns escapa la idea de que ambdues posicions estan condemnades a trobar-se
fugint d’extrems bipolars. Hem vist que “la tecnologia és essencial dins el
nostre context social i també ho ha de ser dins de l’aprenentatge” al generar
resultats molt positius com serien la metodologia més dinàmica i el major
rendiment pedagògic.
S’insisteix el la accepció
de que “la tecnologia és un transmissor del coneixement” i que “l’ordinador
permetrà un aprenentatge creatiu i significatiu quan proporcioni experiències”; també que “les tecnologies
aporten beneficis i permeten donar una
millor resposta a les necessitats però no són una eina és”. Esta nova visió fa
que canvien els rols del mestre que passa a ser un guia que t’ajuda a
reconèixer com t’agrada aprendre i la
manera de funcionar que té la teua ment i et facilita els recursos i la
tecnologia per a que puguis accedir al coneixement que ha elegit
aprofundir...és l’alumne qui elegeix el que vol aprendre i com ho vol aprendre.
Evaluació
de participació:
Destacaria les
intervencions de Nora Hernández per la correcta utilització de les claus que
se’ns donen per al debat i a....... per les seues interessants aportacions.
La experiència m’ha
resultat doblement estimulant pel contingut referent a la assignatura i, sobre tot, per la curiositat que m’anava
produint i que em portava a veure la seua aplicació en la forma amb la que pot
utilitzar en la docència. Potser no he compartit estos aspectes amb els
companys, doncs pensava que amb això m’allunyava del “fil”, però fent ara la
síntesi personal pense que hauria estat allò més útil.
En
resum: “digues-me
quelcom i ho oblidaré; ensenya’m quelcom i ho recordaré; però fes-me partícip
de quelcom i aleshores ho aprendré”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada