dimarts, 30 de desembre del 2014

CONCLUSIÓNS

CONCLUSIÓNS 

Al voltant de la investigació: La realització d'aquesta activitat, ha estat una experiència molt i molt profitosa i molt gratificant, tant per les metres (tot i que una no hi era presencialment) com pels nens i nenes que hi han participat.
Per nosaltres, ja que ens ha permès posar a la pràctica tot allò que hem anat veient al llarg de l'assignatura; amb la posada en pràctica d'aquest projecte  mediat per les TIC, així com de tot el procés de disseny, hem aconseguit de forma col.laborativa resoldre un problema significatiu, sorgit d'observar els nens i nenes que assisteixen al centre on treballo de psicopedagogia i logopèdia que presenten problemes de lectoescriptura, en concret dislèxia i disortografia.

Des d'un inici al plantejar el projecte als aprenents aquests es van sentir molt motivats i es van mostrar molt participatius, el que va generar en ells un aprenentatge significatiu. Com a conseqüència de tot això, i tal com s'ha exposat, els nens van proposar una nova iniciativa mediada també per les TIC: la creació d'un word amb tot el que han anat realitzant: el conte, la gravació d'aquest i els dibuixos que n'han fet.

Així doncs, podem afirmar que els nens/es que han participat en aquesta activitat, han experimentat un canvi conceptual, el qual s'ha vist reflexat sobretot en els seus canvis d'actituds vers l'expressió escrita.
Al voltant del treball en equip :El treball amb dues components reforça la efectivitat que te la col·laboració. Els membres traslladen amplitud de visió i solucions alternatives al altre. Son mols instruments en poquet temps i la part mes dolenta es tindre la sensació que no s’ha pogut aprofundir i reflexionar suficientment els passos donats. La part mes agraïda ha segut notar l’empatia i la simultaneïtat en un marc al que li falten el metallenguatges visuals, els matisos de la veu , conèixer-nos ...i sense dubte hem pogut sentir-nos molt prop i entenent, respectat, admirant i agraint al altre.
Finalment del  cas 2 del material de l’assignatura, resumim  una idea que tanca les aportacions qu’hem tret  d’aquesta Pac :   “De gran importància en la formació, l'argumentació pot constituir una forma principal d'avaluació per a la majoria de les formes de resolució de problemes. El fet que els estudiants hagin d'argumentar les solucions que decideixen és un component cognitiu important en l'aprenentatge, però també un component metacognitiu essencial”.
 Ara bé lo que creguem mes interesant es que ens quedem en ganes de mes, de aprofundir de conèixer mes i millor, de reflexionar lo fet i refer-ho...falta temps, però  ara ja tenim un model mental nou que farà per aparèixer sovint. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada