CONCLUSIÓNS
Al voltant de la
investigació: La
realització d'aquesta activitat, ha estat una experiència molt i molt profitosa
i molt gratificant, tant per les metres (tot i que una no hi era
presencialment) com pels nens i nenes que hi han participat.
Per
nosaltres, ja que ens ha permès posar a la pràctica tot allò que hem anat
veient al llarg de l'assignatura; amb la posada en pràctica d'aquest
projecte mediat per les TIC, així com de
tot el procés de disseny, hem aconseguit de forma col.laborativa resoldre un
problema significatiu, sorgit d'observar els nens i nenes que assisteixen al
centre on treballo de psicopedagogia i logopèdia que presenten problemes de
lectoescriptura, en concret dislèxia i disortografia.
Des
d'un inici al plantejar el projecte als aprenents aquests es van sentir molt motivats
i es van mostrar molt participatius, el que va generar en ells un aprenentatge
significatiu. Com a conseqüència de tot això, i tal com s'ha exposat, els nens
van proposar una nova iniciativa mediada també per les TIC: la creació d'un
word amb tot el que han anat realitzant: el conte, la gravació d'aquest i els
dibuixos que n'han fet.
Així
doncs, podem afirmar que els nens/es que han participat en aquesta activitat,
han experimentat un canvi conceptual, el qual s'ha vist reflexat sobretot en
els seus canvis d'actituds vers l'expressió escrita.
Al voltant del treball en equip :El treball amb dues
components reforça la efectivitat que te la col·laboració. Els membres
traslladen amplitud de visió i solucions alternatives al altre. Son mols
instruments en poquet temps i la
part mes dolenta
es tindre la sensació que no s’ha pogut aprofundir i reflexionar suficientment
els passos donats. La part mes agraïda ha segut notar
l’empatia i la simultaneïtat en un marc al que li falten el metallenguatges
visuals, els matisos de la veu , conèixer-nos ...i sense dubte hem pogut sentir-nos
molt prop i entenent, respectat, admirant i agraint al altre.
Finalment del cas 2
del material de l’assignatura, resumim
una idea que tanca les aportacions qu’hem tret d’aquesta Pac : “De gran importància en la
formació, l'argumentació pot constituir una
forma principal d'avaluació per a la majoria de les
formes de resolució de problemes. El fet que els estudiants hagin d'argumentar les solucions que decideixen
és un component cognitiu important en l'aprenentatge, però també un component
metacognitiu essencial”.
Ara bé lo que creguem mes interesant es que ens quedem en ganes de mes, de
aprofundir de conèixer mes i millor, de reflexionar lo fet i refer-ho...falta temps,
però ara ja tenim un model mental nou
que farà per aparèixer sovint.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada