1.-INTRODUCCIÓ
“La resolució de problemes, especialment els mal estructurats, exigeix que els que
trobaran la solució argumentin entre si i que ho facin sense confrontació. L'argumentació és un procés que
consisteix a fer declaracions i a justificar-les per mitjà de les proves. L'argumentació
és una classe essencial de raonament informal,
que és de vital importància per a la capacitat intel·lectual que s'aplica en la
resolució de problemes, l'emissió de judicis de valor, la presa de decisions i la formulació
d'idees i creences (Kuhn, 1991).
____________________________________________________________________________________
El material de l’assignatura ens dona amb l’anterior
paràgraf la indicació i pista del fons del treball que ens ocupa. Però, a qui?
A nosaltres com grup-parella en
l’assignatura, als nens que participen en la investigació?. Efectivament, hi
ha dues realitats de desenvolupament, dues eines d’aprenentatge. Cada
pas a donar per els nens o per nosaltres tindrà una interacció però també serà
un procés independent; serà individual,
col·lectiu i col.laboratiu en cadascú dels dos àmbits de desenvolupament. Treballen amb dos realitats paral·leles, amb
la mateixa adreça : els alumnes i els
psicopedagogs. Mentre ells treballen les lletres i la narració,
nosaltres investiguem les possibilitats del reforç del aprenentatge p/b. Mentre
ells comparteixen la construcció del conte, nosaltres compartirem recerques,
descobriments, intents, coordinació i acords. I tot allò en un horitzó comú,
l’ordinador i els seus instruments. Aleshores tot punt de feina d’aquest
informe tindria que fer un doblatge i
així ja comencem amb un “problema mal estructurat”, per la difícil solució de
contar estes dos histories.
L’historia dels alumnes ens porta a que aquest treball
sorgeix a partir de la necessitat de generar un aprenentatge davant d'un
problema significatiu. L'aprenentatge, és un procés que es desenvolupa en
l'individu, i aquest, a partir d'unes condicions adequades, l'haurà de
solucionar. En primer lloc, però, caldrà que l'aprenent, crei una representació
mental d'aquell problema determinat, que faci una representació de tots els
seus components i dimensions, que en generi unes hipòtesis, per tal d'arribar
finalment a unes conclusions.
En el present projecte, ens hem proposat la realització
d'un conte col.laboratiu, i veure com els aprenents, podien aprendre, en primer
lloc de les aportacions i de l'experiència dels altres, així com de la seva
pròpia que vagin adquirint.
Per a fer això, hem partit d'un problema significatiu on
els aprenents han pogut aprendre i han estat motivats a actuar i a dirigir el
seu propi aprenentatge, el que els ha dut a realitzar un aprenentatge
significatiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada