dimarts, 30 de desembre del 2014

De la memoria final :un primer apartado esclarecedor

1.-INTRODUCCIÓ

La resolució de problemes, especialment els mal estructurats, exigeix que els que trobaran la solució argumentin entre si i que ho facin sense confrontació. L'argumentació és un procés que consisteix a fer declaracions i a justificar-les per mitjà de les proves. L'argumentació és una classe essencial de raonament informal, que és de vital importància per a la capacitat intel·lectual que s'aplica en la resolució de problemes, l'emissió de judicis de valor, la presa de decisions i la formulació d'idees i creences (Kuhn, 1991).
____________________________________________________________________________________ 
El material de l’assignatura ens dona amb l’anterior paràgraf la indicació i pista del fons del treball que ens ocupa. Però, a qui? A nosaltres com  grup-parella en l’assignatura, als nens que participen en la investigació?. Efectivament, hi ha dues realitats de desenvolupament, dues eines d’aprenentatge. Cada pas a donar per els nens o per nosaltres tindrà una interacció però també serà un procés independent; serà  individual, col·lectiu i col.laboratiu en cadascú dels dos àmbits de desenvolupament.  Treballen amb dos realitats paral·leles, amb la mateixa adreça : els alumnes i els  psicopedagogs. Mentre ells treballen les lletres i la narració, nosaltres investiguem les possibilitats del reforç del aprenentatge p/b. Mentre ells comparteixen la construcció del conte, nosaltres compartirem recerques, descobriments, intents, coordinació i acords. I tot allò en un horitzó comú, l’ordinador i els seus instruments. Aleshores tot punt de feina d’aquest informe tindria que fer un  doblatge i així ja comencem amb un “problema mal estructurat”, per la difícil solució de contar estes dos histories.
            
L’historia dels alumnes ens porta a que aquest treball sorgeix a partir de la necessitat de generar un aprenentatge davant d'un problema significatiu. L'aprenentatge, és un procés que es desenvolupa en l'individu, i aquest, a partir d'unes condicions adequades, l'haurà de solucionar. En primer lloc, però, caldrà que l'aprenent, crei una representació mental d'aquell problema determinat, que faci una representació de tots els seus components i dimensions, que en generi unes hipòtesis, per tal d'arribar finalment a unes conclusions.

En el present projecte, ens hem proposat la realització d'un conte col.laboratiu, i veure com els aprenents, podien aprendre, en primer lloc de les aportacions i de l'experiència dels altres, així com de la seva pròpia que vagin adquirint.

Per a fer això, hem partit d'un problema significatiu on els aprenents han pogut aprendre i han estat motivats a actuar i a dirigir el seu propi aprenentatge, el que els ha dut a realitzar un aprenentatge significatiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada