diumenge, 9 de novembre del 2014

Algunas cuestiones sobre los Mapas de conocimiento 3ª

.- las dos columnas básicas

 Eureka! ,he llegado a dos conceptos  con la lectura del material que me abren las puertas a comprender la  usabilidad y significación del Trabajo : els MODELS I EL CANVI CONCEPTUAL.
La superposición entre  estos conceptos y cómo el ser humano realiza los processos mentales de comprensión, memòria......en definitica el aprendizaje significativo, me hace concluir que se trata de un  porceso casi natural de educación y enseñanza, al tratarse de  “ les dues concepcions actuals que mes s’acosten ala significació”,como indica Cabero, por lo que de partida contamos a la hora de transmitir los contenidos sociales, utilizo una metàfora plástica para hacerme entender,  con un sistema operativo igual a como funciona nuestro cerebro.
Solo un par de apuntes de Cabero, para resumir la trascendencia que me han producido estos dos conceptos:
 Modelos : “Els models mes complexos els permetran raonar de manera més consistent i productiva sobre els fenòmens que observen”. 

Canvi conceptual: “Mitjançant l’experiència  i la reflexió, afegeixen complexitats conceptuals a mesura que van aprenent...el canvi conceptual té lloc quan els estudiants canvien la seva manera d’entendre els conceptes i marcs conceptuals”.


Finalmente, se cierra el circuito con la activación de un compromiso cognitivo que lleva al conceptual y  que dentro de este proceso supone la culminación: 

El nivell mes alt de compromís es quant “ els estudiants pensen detingudament sobre els arguments i contra arguments relacionats amb el missatge, amb la qual cosa s’aconsegueix una alta probabilitat que s’efectüi un canvi conceptual” , y que como último tramo serà  “quan proven i revisen aquest models per conciliar-los amb les seves experiències”. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada