.-
las dos columnas básicas
Eureka! ,he llegado a dos conceptos con la lectura del material que me abren las
puertas a comprender la usabilidad y significación del Trabajo : els MODELS I EL CANVI CONCEPTUAL.
La superposición entre estos conceptos y cómo el ser humano realiza
los processos mentales de comprensión, memòria......en definitica el aprendizaje significativo, me hace
concluir que se trata de un porceso casi
natural de educación y enseñanza, al tratarse de “ les dues concepcions actuals que
mes s’acosten ala significació”,como indica Cabero, por lo que de partida
contamos a la hora de transmitir los contenidos sociales, utilizo una metàfora
plástica para hacerme entender, con un
sistema operativo igual a como funciona nuestro cerebro.
Solo un par de apuntes de Cabero, para resumir la trascendencia
que me han producido estos dos conceptos:
Modelos : “Els models mes complexos els permetran raonar de manera més consistent
i productiva sobre els fenòmens que observen”.
Canvi conceptual: “Mitjançant l’experiència i la reflexió, afegeixen complexitats
conceptuals a mesura que van aprenent...el canvi conceptual té lloc quan els
estudiants canvien la seva manera d’entendre els conceptes i marcs
conceptuals”.
Finalmente, se cierra el
circuito con la activación de un compromiso
cognitivo que lleva al conceptual y
que dentro de este proceso supone la culminación:
El nivell mes alt de
compromís es quant “ els estudiants
pensen detingudament sobre els arguments i contra arguments relacionats amb el
missatge, amb la qual cosa s’aconsegueix una alta probabilitat que s’efectüi un
canvi conceptual” , y que como último tramo serà “quan
proven i revisen aquest models per conciliar-los amb les seves experiències”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada